به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت صبح امروز در مراسم جشن ثبت برج قابوس در جمع مردم و مسئولان استانی و شهرستانی در گنبد کاووس اظهار داشت: ظهور حجت حق یک بشارت تاریخی است که همه ادیان الهی و ادیان دیگر بوده و این وعده الهی برای کسانی که تشنه عدالت هستند روزی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در طول 33 سال در تقابل و مبارزه با نظام سلطه، اثبات کرده که همواره در خط اسلام ناب و در مسیر اهل‌بیت (ع) گام برمی‌دارد و انشاءالله زمینه‌ساز ظهور حضرت حق (عج) است.

استاندار گلستان با بیان اینکه اکنون گنبد کاووس میزبان جشن اولیه برج قابوس است خاطر نشان کرد: جشن اصلی را با حضور میهمان ویژه و نماینده یونسکو در این شهرستان 2 الی 3 ماه آینده برگزار خواهیم کرد.

قناعت با اشاره به اینکه ثبت برج قابوس به عنوان افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی است یادآور شد: یونسکو که دفتر اصلی آن در پاریس است سالانه در یک کشور اقدام به برگزاری اجلاسی در موضوعات مختلف از جمله ثبت آثار کشورهای عضو می‌کند.

وی اضافه کرد: برای اینکه این آثار مورد پذیرش اولیه قرار بگیرد باید یکسری اقدامات اولیه انجام شود تا دبیرخانه یونسکو آن را پذیرش کند. انصافاً طی یک سال اخیر در ثبت برج قابوس یک کار انقلابی و ضربتی در استان گلستان صورت گرفته است.

استاندار گلستان از همکاری ویژه شورای اسلامی شهر، شهردار، ائمه جمعه، فرماندار، نماینده مجلس هشتم و نهم در شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همچنین معاون عمرانی استاندار گلستان که با جدیت پیگیر این موضوع بودند تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه برج قابوس یکی از بناهای برجسته و ممتاز در معماری دوره اسلامی در کشور ایران است اذعان داشت: برج قابوس در سده چهارم 385 هـ ش مطابق با 1006 میلادی در سرزمین گرگان به دستور قابوس ابن وشمگیر بنا شد که یک افتخار بزرگ برای کشور و استان گلستان محسوب می‌شود.